Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 11:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kazpa Cap >> Hvorfor skulle man dog være religiøs for at mene at svampe kan give større indsigt? Personligt betragter jeg religion som et ondt værktøj, der bliver benyttet til at kontrollere andre menneskers tankegang - og bestemt ikke nøglen til livets inderste gåder...
Behøver jeg at sige at jeg er atheist?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
wiruz> Det er langtfra alle der tripper eller hallucinere når de er på E. Hvis du gerne vil trippe ordentligt kan jeg varmt anbefale en god gang svampe. Det er for vildt at blande med E så får man det lækreste trip
Hilsen
Fråder

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Halløj@Jeg betragter ikke min overbevisning som en religion eller en universel sandhed. De store verdensreligioner sucks. Det gælder både Islam, kristendommen, og hinduismen. Del af Buddhismen er dog ok. Næstekærlighedsbudskabet er også det eneste jeg kan bruge fra kristendommen.
Jeg tror ikke på nogen gud, men derimod på åndelig oplysning og reinkarnation via ophold på andre åndelige planer efter dødden.

Læs eventuelt "Martinus Verdensbillede" eller "Det Kosmiske Menneske". Noget af det er bullshit men andet er meget fedt

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Interessant diskusjon dette her.
Jeg må si jeg er litt sjokkert over at det ikke er flere av dere som har fått de fleste grenser ødelagt. Noen snakker om at Psilocybin-svamper kun fucker med våres hjerne, eller at svamper er nok en ting vi ruser oss på sammen med alkohol.
LES HISTORIKK, hvis du fortsatt ikke har kjent de grenseløse,ikke-definerbare tilstandene som svamper kan gi oss.
Hvis du er ateist ETTER å ha prøvd svamper, så tror jeg sannelig du må prøve en gang til, for er det noe svamper har lært meg, så er det at det IKKE finnes grenser noen sted
ALT er mulig.Ingenting er sant, å være ateist er å ha et sikkert standpunkt, det stemmer lite overens med det svamper introduserer oss for(meg iallefall), der jeg ikke kan være sikker på noe som helst.
Folk har bestandig betraktet svamper som Guds legeme, ha kontakt med åndeverdenen etc.
De har ikke betraktet det som nok en ting å fucke våres hjerne med. Er det kun primitive idioter som mener dette? Jeg tror ikke det, fordi jeg har opplevd disse åndene og stemmene som de gjerne refererer til, med andre ord, det er mulig at det går an å komme i kontakt med hva som helst, påvirke hva som helst gjennom svamper.
Dere imponerer ingen ved å ha et " begge beina på jorden"- holdning, der svamper ikke forbindes med noe annet enn et party-dop ( er dere klar over at samfunnet dere lever i VIL at dere skal ha slike "jordnære" tanker rundt hallusinogener.). Der men ikke snakker om natur og kontakt med Moder jord eller hva som helst. Hvis du fortsatt har begge beina på jorden, så til helvete få på deg vingene å fly, det er nok av folk som sparker i sanden med et selvsikkert ansikt, sikkerhet og trygghet står for fall.
Såklart bare min mening.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mcshroom..
Jeg vil give dig ret i at svampe ikke er et gå i byen stof. Derimod er jeg uenig med dig i at man ikke kan være atheist efter at have prøvet svampe. Dit argument angående at svampen altid har haft ryet som gudernes mad holder ikke helt. Tobak, Datura, Kava Kava, Cannabis, Alkohol er alle rusmidler der har været associeret med guddommelighed og det er bare for at nævne stykker. Angående det der med at det kun er de primitive folk der tror det er gudemad er irrelevant for det er deres trosystem og det er jo svært at rokke ved (hvilket man heller ikke burde gøre). Spørgsmålet ville jo så være, at hvis man underviste disse indianere i phytokemi og forklarede dem at svampen ikke nødvendigvis producerede psilocybin for at få dem til at komme i kontakt med åndeverdenen, ville de så stadig tro at svampene var gudernes mad? Foreksempel producere vores krop både 5-meo-DMT og DMT uden at vi ved hvorfor. Jeg mener ikke at kroppen producerer disse stoffer fordi vi skal komme tættere på gud.
Det er da godt at høre at du kommer i kontakt med ånder og stemmer, men tror du måske ikke bare en lille smule på at det er din underbevidsthed der snakker til dig. Tro mig Mcshroom dette er ikke for håne dig jeg er bare uenig.

Ashoka

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hej Wiruz,angåne de forsøg usa lavet så er der en bog der hedder "de sprængte sind" hvor det er rimlig godt forklaret men ud fra min holdning så er det så meget over alle os "almindlige mennesker så der skulle nok oxo være fusket med denne bog oxo,det er sådan stor afslørings bog at det nok ville vælte det hele hvis det nu alsår var sant,lige som skandalen på frederiksberg hospital,hvor de narret sindsyge mennesker ind i isolation og bag efter gav dem lsd i mængder så det kunne vælte en hest,

ud over det med dine hallu'er så har jeg 22 glads i gang (16 af dem er i roller box nu og resten er klar om et per dage,så der kunne godt være der kunne falde nogle af.(ellers er de så godt som solgt,)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
angående de sprængte sind er den skrevet af alex frank larsen hvis nogen ville læse den jeg husker den ikke så godt men den handler om en gruppe læger som arbejder med fbi`s lsd psychoterapi uhyggelige forsøg kan nok stadig nok skaffes på bibloen mvh doeneg

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Såklart kan man fortsatt være ateist etter å ha prøvd svamper,men JEG begynte å tvile på det meste etter mine første svampetripper.
Det underlige med dette er at for 7-8 år siden, så trodde jeg at jeg kunne forklare disse fenomenene(svampetripper), jeg argumenterte med folk, vi snakket om hva som skjer under påvirkning av svamper.
men nå kan jeg ikke det lengre,jeg har erfart livet så rart og underlig til tider, at å prøve å forklare noe som helst, virker helt bortkastet.
Jeg har innrømmet for meg selv at JEG VET INGENTING,OG MEST SANNSYNLIG SÅ VET IKKE DU NOE MERE. Jeg tror de kreftene som verden består av og som sørger for at ting skjer, er bortenfor det vi klarer å forklare. Det er nettopp det Å FORKLARE som er problemet tror jeg. Hvis indianere erfarer at Gud snakker til dem når de tripper, så er det det de erfarer.
Hvis du tripper med den holdning at Psilocybin "bare" er nok et kjemikalie man kan bli ruset på, jo da er det det du gjerne erfarer.
Vi får den virkeligheten vi fortjener, det er vi som bestemmer om Gud finnes eller ikke.
Problemet er jo at det er så moro å snakke om dette temaet, at forklaringer og råd, gjerne virker litt dumme, barnslige og viser tegn på mangelfull erfaring( snakker om meg selv )
La oss prøve å IKKE forklare hva som skjer når man tripper ( for ærlig talt,hva vet JEG egentlig om hjerneforskning, kjemiske forbindelser, urbefolkningeres rare syn på verden, hvordan hånden min kan begynne å røre på seg, hvorfor noe er seksuelt opphissende, mens andre ting ikke er det)
Såklart kan man sitere den eksperten man foretrekker, og stå for det synspunktet, men jeg velger å stille meg selv spørsmålet,hva vet jeg egentlig, utifra egen erfaring?.
Det blir ikke mye igjen, bortsett fra et univers der alt er mulig, der det er et uendelig antall meninger og innfallsvinkler.
Det viktigste vi som tripper bør gjøre er å BESKRIVE det vi opplever, hva vi føler , tenker, gjør på en tripp. Vi må tegne opp så mange kart som mulig, slik at det blir lettere å reise for alle sammen etter hvert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hejsa fellowshroomys. Hvorfor er det at der altid er nogen der skal ødelægge en ellers god debat med såkaldte facts og videnskabelige forklaringer ???

------------------
Støt fri hash !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hamp:
Det er sgu mærkelig holdning du har der. Bare fordi man tager svampe behøver man vel ikke at være et individ der afskriver videnskaben fordi den ikke er "åndelig" nok..
Jeg er enig med Loonie i at det er ens verdensopfattelse der dikterer de oplevelser man får på svampe.

Ashoka

Junior medlem

Ashoka - Hørt !!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]