Jeg syntes sku det er fint med session i dk. Jeg har _desværre_ ikke selv være inde, idet lægen mente jeg havde en for lige ryg?!? Men så kunne jeg jo komme videre med mit liv :)
Men jeg kender godt nok mange fyre, og det lyder også som en del herinde fra, virkelig godt kunne bruge 9 - 12 måneder i militæret...
Eftersom det åbenbart er så nemt at slippe for lidt diciplin og hårdt arbejde, så er jeg enig i at folk ikke skal tvinges til at komme ind i militæret. Det er jo _næsten_ kun de folk, der har interesse i militæret, der er der i forvejen...
Og jeg tror vist i ser for mange film, når I tror at konstabler og sergeanter står og råber jer ind i ansigtet med dårlig ånde og kalder Jer navne så som Anne-Birthe... De må sku ikke råbe af menige mere... Og det er kun hvis man har lavet noget virkelig lort, at de gør det...
Ellers tænk over hvad militæret står for! Hvilke oplevelser man udsætter sig selv for... Et så stærkt sammenhold, så man vil tage en kugle for sin hommie. (Selv)Diciplin. Man _tvinges_ til at møde/snakke med folk, man aldrig ville sociallisere med normalt. Skyde med gevære. Kaste med håndgranater. Osv osv...
Jeg er fortaler for militæret, men er imod tvangssession... Desværre tror jeg ikke, at der nogensinde kan eksistere et dansk militær uden tvangssession. Det er fordi danmark er alt for lille, og har en alt for høj levestandart. Så unge fyre vil hellere tage en uddannelse så hurtigt som muligt, så de kan komme til at tjene kassen så hurtigt som muligt, så de kan komme til at køre Mercedes så hurtigt som muligt...:)
Tænk hellere på, at I militærnægtere skal være glade for I ikke er israelere og bor i Israel... Der skal alle fyrene ind i militæret i minimum 2 år... Og pigerne skal også ind, men jeg ved ikke lige hvor længe de skal være der... Der er bare ingen kære mor dér...
- Rylle :)
[ 26 2003: Besked ændret af: Rylle ]
|