Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Militæret
Dedikeret medlem

hmm, jeg havde faktisk overvejet at søge ind, indtil jeg havde ventet i 5 timer på kedeligt sessionskontor.....
bare fordi man ikke indsender nogle svar papirer og kommer 45 min for sent.....
men jeg sagde bare til lægen at jeg ikke gad, på en pæn måde det accepterede han....

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeps, det er individuelt. Det kan da godt være det er OK for nogle, men jeg kan ikke se 1) hvorfor jeg skal betale for at nogle tabere skal hygge sig nægtere eller soldater 2) hvorfor myndighederne skal bestemme hvad folk skal bruge deres tid på.

Men det er jo bare min holdning [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg syntes sku det er fint med session i dk. Jeg har _desværre_ ikke selv være inde, idet lægen mente jeg havde en for lige ryg?!? Men så kunne jeg jo komme videre med mit liv :)

Men jeg kender godt nok mange fyre, og det lyder også som en del herinde fra, virkelig godt kunne bruge 9 - 12 måneder i militæret...

Eftersom det åbenbart er så nemt at slippe for lidt diciplin og hårdt arbejde, så er jeg enig i at folk ikke skal tvinges til at komme ind i militæret. Det er jo _næsten_ kun de folk, der har interesse i militæret, der er der i forvejen...

Og jeg tror vist i ser for mange film, når I tror at konstabler og sergeanter står og råber jer ind i ansigtet med dårlig ånde og kalder Jer navne så som Anne-Birthe... De sku ikke råbe af menige mere... Og det er kun hvis man har lavet noget virkelig lort, at de gør det...

Ellers tænk over hvad militæret står for! Hvilke oplevelser man udsætter sig selv for... Et så stærkt sammenhold, så man vil tage en kugle for sin hommie. (Selv)Diciplin. Man _tvinges_ til at møde/snakke med folk, man aldrig ville sociallisere med normalt. Skyde med gevære. Kaste med håndgranater. Osv osv...

Jeg er fortaler for militæret, men er imod tvangssession... Desværre tror jeg ikke, at der nogensinde kan eksistere et dansk militær uden tvangssession. Det er fordi danmark er alt for lille, og har en alt for høj levestandart. Så unge fyre vil hellere tage en uddannelse så hurtigt som muligt, så de kan komme til at tjene kassen så hurtigt som muligt, så de kan komme til at køre Mercedes så hurtigt som muligt...:)

Tænk hellere på, at I militærnægtere skal være glade for I ikke er israelere og bor i Israel... Der skal alle fyrene ind i militæret i minimum 2 år... Og pigerne skal også ind, men jeg ved ikke lige hvor længe de skal være der... Der er bare ingen kære mor dér...

- Rylle :)

[ 26 2003: Besked ændret af: Rylle ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Pigerne skal ind lige så lang tid som fyrene i Israel. Men det er altså ikke et argument for noget som helst at det er værre et andet sted i verden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
lol... hvis jeg blev tvunget til at komme ind i militæret i Isreal, så ville jeg give dem fingeren og flygte ud af landet hurtigst muligt.

Jeg er allerede imod at komme ind i militæret, fordi jeg er imod krig. Og hvis jeg endda skal gøre det i et land som konstant er i krig og konflikter, så ville jeg nægte så meget som ingen havde set før.

Jeg vil gøre det af egen fri vilje. At tvinge folk ind, er ikke frihed. Og, som jeg har sagt før, så er det lidt forkert at sige at vi lever i et helt frit land.

Det er ikke et frit land - ikke kun fordi man MÅ til session, men fordi mange andre ting er ulovlige. Man må f.eks. ikke ryge hash, selvom det ikke skader andre. Men det er en hel anden historie.

Og nogle ville nok sige, at man har sin frihed netop fordi man kan sige fra. Man glem ikke, at man skal arbejde i 6-8 måneder istedet.. og nægter man det, så er den eneste udvej en kæmpe bøde og muligvis fængsel. Dét er ikke frihed.

Af den grund må jeg give dankdawg ret i en del af de ting han siger.

[ 26 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]