<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Hvorfor kynisk udnytte naturen på den måde ? Hvorfor æde hvaler til de lige præcis er udrydningstruet når man nu engang har set at det går galt det der rovjagt som der blev lavet på hvaler.
<HR></BLOCKQUOTE>
- Er det kynisk at spise kød? Hvis du mener det forstår jeg dit argument, selv om jeg er uenig. Men ellers er der vel ikek forskel på at æde en hval og på at æde en ko.
Som sagt, så er min mening at hvis du elsker hvalerne, så lav et reservat for dem. Mennesker er vigtigere end dyr efter min mening, dyr har ingen rettigheder.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men hvor industri firmaet er drevet af jagten på profit er staten ikke nødvendigvis drevet af samme jagt.
- Nej, staten er uøkonomisk, og er drevet af folk der kun forsøger at tækkes diverse interessegrupper. Derfor er den ineffektiv.
Det er derfor jeg mener at private der gør en indsats er MEGET bedre.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men hvis industri firmaet finder ud af at de kan sælge for 20 mill. ved at forurene en grund til 5 mill. hvor alternativet er at sælge for 5 mill. og bagefter kunne sælge grunden for 5 mill. så vælger de jo det første i din verden hvor folk per definition er drevet af jagten på profit ??
- I " min verden " kan du sagsøge folk hvis deres forurening går ud over dig. Derfor kan det godt være at de kan tjene 10 millioner, men ddet nytter ikke noget hvis de skal betale erstatning til alle dem omkring sig.
Det havde du måske ikke tænkt på?