Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Da jeg snart har tænkt mig at lave en lille rejse med noget Ayahuasca har jeg lige et par spgsmål.

-Hvordan bestemmer man lettest dosen/styrken? kan det kade sig gøre? Jeg har bare tænkt mig at købe nogle af de rødder de har hos soma og æde nogle perganum piller. Hvad hedder den rod de bruger hos soma og hvordan med styrken i den?

-Når man nu skal æde en maoi for at trippet virker så har jeg lige læst en del om maois og der står en del om faste og ting man ikke må spise/drikke, hvilke forholdsregler SKAL man overholde med maoi?

Er der andre gode råd med Ayahuasca, som man bør vide inden man begynder en rejse?

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
jeg har kun prøvet ayahuasca én gang, så d r bare lige lidt på egne erfaringer og hvad jeg lige kan huske...
Som udgangspunkt så lad være med at spise
noget den dag du skal drikke ayahuasca (12, nogle vil sige 24, timer før og efter).
men hvis du bliver sulten kan du spise noget frugt, som æbler eller banaer. men ikke syreholdige ting som f.eks. appelsiner...
Da jeg prøvede startede jeg med 5 gram p. harmala på kapsel fra soma. derefter stod den på 12 gram M. hostilis. jeg nåede kun at drikke halvdelen, men det virkede ret godt. du kan jo evt købe et sæt fra ethnoplanet. der er 8 g m. hostilis med, og så drikker du bare så meget du kan...
da det er din første gang vil jeg anbefale at du gør det hjemme, og tager samme forholdsregler som med f.eks. svampe. første gang jeg prøvede ayahuasca sad jeg bare i en stol, og var knap i stand til at rejse mig eller føre en samtale. men det er nok meget forskelligt.
håber det hjalp lidt...
og god fornøjelse [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Jo det hjal lidt, men nogle steder har de en liste over ting man må spise og ting man ikke må spise,..det sq steneren. nå jeg laver nok fuld faste trikket...men ingen mad i 24 timer er ret længe...

Dedikeret medlem

Se TV2 lige nu.,..

Ib Michael kommer i genudsendelsen af go' morgen danmark,,, og fortæller om ayahuasca..

rigtig najs indslag...

In our memories
Brugeravatar

like the effect don't like the taste

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg ville gerne vide om der er nogle der har prøvet at Indtage MAOi uden DMT eller Psilocybin svampe?
Jeg har selv noget Banisteriopsis caapi som vist skulle være en psychedelisk visionær plante/lian. Altså uden hallucinationer. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

HVis du blot holder fase med de ting du ikke må spise i 12 timer før, er det fint. så kan du evt. holde fase med alt mad 4-6 timer før trippet.

Jeg var også frygtelig nervøs over at skulle indtage MAOi'er, men det er nu ikke så slemt.

Bare hold dig fra det mad man ikke må spise (se evt. erowid) i 12 timer før.

Titel:
Medlem

Jeg tror der er mange langtidsbrugere der har prøvet at tage Banisteriopsis caapi for sig selv... Jeg har læst at det i sig selv skulle kunne virke ganske fortræffeligt, ved den rette dose. Og det er vist også en rituel del i oplæringen som ayahuasquero (eller hvad det nu hedder), i visse stammer... nu har jeg ingen personlige erfaringer med caapi alene, men jeg mener at have læst den godt kan give hallucinationer, ved egen kraft.

Jeg har personligt kun én erfaring med Maoi alene, men det var harmala. Jeg havde en masse liggende, og ville se hvordan virkningen var uden DMT.
8-10 gram pulver på kapsler, og så ellers bare ned med det. Selve trippet var stille og roligt. Til min store overraskelse slap jeg helt for kvalme og fysisk ubehag. Dog udelukkende pga. at jeg lå helt stille, ellers havde jeg nok fået det meget dårligt. Bodyloadet var enormt, hvis jeg prøvede at bevæge mig. Da det begyndte at sætte ind, fik jeg de nogle af de vildeste tracers ever. men derfra slukkede jeg lyset, og lå med lukkede øjne på min sofa. Det varede omkring 6-7 timer så vidt jeg husker, og jeg nåede endda at falde i søvn et stykke tid, inden det var overstået. Tankerne nåede vidt omkring, men der var ikke rigtig nogle hallu'er. Dog var der 3-4 gange, hvor jeg lige et splitsekund følte at der var noget stort på vej, og jeg så de mest realistiske hallu'er jeg kan mindes... svært at forklare.

Jeg kan ikke anbefale denne fremgangsmåde, da "råt" harmala pulver ikke er godt for nyrene (eller... et eller andet derinde, i hvert fald).
Men hvis du prøver en ren caapi-tur, må du jo endelig dele dine erfaringer. har selv overvejet at prøve :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
B. Caapi er hallucinogent for sig selv. Den indeholder bl.a. Harmalin, Harmin og Tertrahydroharmin som nogle af de vigtigste aktive alkaloider. Jeg har ikke nogen førstehåndserfaring, men visse sydamerikanske indianerstammer anvender B. caapi for sig selv uden tryptaminer. Den skulle, udover at være psykoaktiv, oxo være utrolig udrensende for kroppen. Det er oxo derfor at Ayahuasceros ofte oplever opkast og diarre.

/karma!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ok takza for de nyttige oplysninger. Men jeg har dog et spørgsmål. I Skriver begge to ( Bardo og Halifax666 ) at det er et hallugen i sig selv. Kan det give stærke Halluer eller er det ligesom når man drømmer? Jeg har læst at det er lidt ligesom et svagt Salvia trip... Er Perganum total optur?

Hilsen Copelandia

Titel:
Medlem

nu har jeg som sagt ikke rigtig den store personlige erfaring med caapi, så jeg skal ikke kunne sige hvor stærke hallucinationer man kan få. men det kommer vel helt an på dosen (dog skal man nok lige huske på hvilke andre effekter høje doser medfører!). Og nej, jeg vil ikke sige at peganum er total optur. Hvis du bruger det i forbindelse med DMT, så nøjes med 2-3 gram (og lav afkog af det), men hvis du skal have et rent Maoi-trip vil jeg også foretrække caapi. Det er i hvert fald min personlige mening.
Men uanset hvilke planer du har med aya, så prøv at snuse lidt omkring på ayahuasca forumet. Der er samlet mange erfaringer...

/Bardo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]