Jeg tror der er mange langtidsbrugere der har prøvet at tage Banisteriopsis caapi for sig selv... Jeg har læst at det i sig selv skulle kunne virke ganske fortræffeligt, ved den rette dose. Og det er vist også en rituel del i oplæringen som ayahuasquero (eller hvad det nu hedder), i visse stammer... nu har jeg ingen personlige erfaringer med caapi alene, men jeg mener at have læst den godt kan give hallucinationer, ved egen kraft.
Jeg har personligt kun én erfaring med Maoi alene, men det var harmala. Jeg havde en masse liggende, og ville se hvordan virkningen var uden DMT.
8-10 gram pulver på kapsler, og så ellers bare ned med det. Selve trippet var stille og roligt. Til min store overraskelse slap jeg helt for kvalme og fysisk ubehag. Dog udelukkende pga. at jeg lå helt stille, ellers havde jeg nok fået det meget dårligt. Bodyloadet var enormt, hvis jeg prøvede at bevæge mig. Da det begyndte at sætte ind, fik jeg de nogle af de vildeste tracers ever. men derfra slukkede jeg lyset, og lå med lukkede øjne på min sofa. Det varede omkring 6-7 timer så vidt jeg husker, og jeg nåede endda at falde i søvn et stykke tid, inden det var overstået. Tankerne nåede vidt omkring, men der var ikke rigtig nogle hallu'er. Dog var der 3-4 gange, hvor jeg lige et splitsekund følte at der var noget stort på vej, og jeg så de mest realistiske hallu'er jeg kan mindes... svært at forklare.
Jeg kan ikke anbefale denne fremgangsmåde, da "råt" harmala pulver ikke er godt for nyrene (eller... et eller andet derinde, i hvert fald).
Men hvis du prøver en ren caapi-tur, må du jo endelig dele dine erfaringer. har selv overvejet at prøve