Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 19:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Liv, Hvordan defineres liv?

Det levende er da lavende, hvor svært kan det være?

Det som lever, behøver ikke noget dødt for at være levende...

det døde er ikke levende i hvores forstand, det kan være belivet, men levende er det kun i den forstand at det er levende i en anden tilstand, ligesom en snegl aflægger sit hus.

Sneglehuset er så det ydre kolde rum, som dog behøver noget andet, for at befordre grobund til et manifesteret grundlag for nyt aktualiseret liv, i første tilfælde kunne vi sige vand, eftersom det befordrer liv og at havbunden er dækket af muslinger, skaller, sneglehuse etc. ;)

Livet er som det rislende vand, men det er meget mere end det, det er en essentiel kraft, en æter som omgiver os alle sammen, der er allerede videnskabsfolk som er langt nok fremme til at have erkendt dette æteriske livshav, som rent faktisk omgiver alle planeter og stjerner, faktisk er den manifesteret allerede inden det kolde ydre rum (aktualiserede fysiske univers), ligesom sneglen først efter en tid aflægger sit sneglehus...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
ALT er vel lavet af det samme stof som grundlag, ergo er ALT levende :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
killahkristian skrev:
enig.

Hvem siger at kun ALT er levende!. det kunne da godt være at rummet mellem stjernerne var ligeså levende?
Jeg tror at en shaman er en der er blevet bevidst om rummets skabertrang. Når han glider i Trance oplever han muligvis at være rummet mellem stjernerne, rummet der føder lys. shaman-trommens lyd kunne opfattes skabende i rummets stilstand.

: And god said, let there be :idea:

VH-Nemesis

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nemesis skrev:
killahkristian skrev:
enig.

Hvem siger at kun ALT er levende!. det kunne da godt være at rummet mellem stjernerne var ligeså levende?
Jeg tror at en shaman er en der er blevet bevidst om rummets skabertrang. Når han glider i Trance oplever han muligvis at være rummet mellem stjernerne, rummet der føder lys. shaman-trommens lyd kunne opfattes skabende i rummets stilstand.

VH-Nemesis

Du er ved at have fat på det rigtige...

Tænk på at begreberne intethed og uendelighed ligger tæt op af hinanden eftersom det ene afstedkommer det andet, netop fordi det ene begreb ikke kan eksistere uden det andet...

Shamanisme er én metode ud af mange til at opleve rumets mangfoldighed, men det som har været godt engang behøver ikke at være godt idag og det som var godt for nogen engang, behøver ikke at være godt for andre idag....

Man skal tænke på at det netop er menneskets forhold til naturen (i det her tilfælde entheogener etc) som determinere forbindelsen til det transcendentale stadie, idag er hvores fysionomi anderledes og mere indvortes og derfor er det via bevidstheden dvs. det subtile og ikke noget substantielt, hvis man gør det substantielle til standart for bevidsthedesforandring så foringer man bevidsthedens selv-virkende kraft og gør den til genstand for afhængighed af noget udefravirkende, hvor kraften netop skulle komme indefra istedet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nemesis skrev:
killahkristian skrev:
Når han glider i Trance oplever han muligvis at være rummet mellem stjernerne, rummet der føder lys. shaman-trommens lyd kunne opfattes skabende i rummets stilstand.

VH-Nemesis

Har også kunne identificerer mig med ALT, virkelig alt, efter indtagelsen af LSA holdige frø..
Andre der har erfaringer med at kunne identificere sig med objekter, altså ting som ved første øjekast virker "dødt"... men jeg ved ikke, hvis et sådan objekt skulle kunne have følelser, har jeg oplevet dem... Øjet opfanger så lidt, i forhold til hvad der foregår, egentlig er alt vel naturligt, for hvordan kan noget være unaturligt? For hvis vi kan blive enige om at alt som grundprincip er lavet af det samme kan man ikke snakke at noget er unaturligt...
En E-pille er sku lige så naturligt som et græsstrå!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er også sikker på det kun er et spørgsmål om tid før vi møder andet liv end det lige her på jorden. Håber det bliver inden jeg dør =), medmindre de er mangen til dem man ser i alien 1-4 :wink: .
Det ville da også være mærkeligt at skabe mange milliarder verdener, og så kun befolke en enkelt af dem.
Jeg tror kun det er et spørgsmål om et enkelt århundrede allerhøjt to inden de første interstellare rumskibe er på vej ud i rummet for at møde vores "naboer". Sådan et rumskib kommer til at skulle være kæmpe stort, så det er nok en god ide at bygge det på månen pga. lavere tyngdekraft . Hvis man kunne sende astronauter op på månen for over 20år siden (med bil) er det også kun et spørgsmål om tid før der bliver sendt mine udstyr og maskiner der kan modsvare et stålvalseværk derop. Og når først der er blevet etableret en lille by deroppe skulle det var en relativt smal sag at bygge et kæmpe rumskib.

Og dog hvorfor alt det besvær, hvis man kan møde dem vha. DMT. :D Det er en af de ting jeg ikke har prøvet endnu. Jeg må hellere få købt noget inden regeringen ulovligører det(undskyld jeg stemte på venstre - det skal aldrig ske igen :oops: ).

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fråder skrev:
Jeg er også sikker på det kun er et spørgsmål om tid før vi møder andet liv end det lige her på jorden. Håber det bliver inden jeg dør =), medmindre de er mangen til dem man ser i alien 1-4 :wink: .
Det ville da også være mærkeligt at skabe mange milliarder verdener, og så kun befolke en enkelt af dem.
Jeg tror kun det er et spørgsmål om et enkelt århundrede allerhøjt to inden de første interstellare rumskibe er på vej ud i rummet for at møde vores "naboer". Sådan et rumskib kommer til at skulle være kæmpe stort, så det er nok en god ide at bygge det på månen pga. lavere tyngdekraft . Hvis man kunne sende astronauter op på månen for over 20år siden (med bil) er det også kun et spørgsmål om tid før der bliver sendt mine udstyr og maskiner der kan modsvare et stålvalseværk derop. Og når først der er blevet etableret en lille by deroppe skulle det var en relativt smal sag at bygge et kæmpe rumskib.

Og dog hvorfor alt det besvær, hvis man kan møde dem vha. DMT. :D Det er en af de ting jeg ikke har prøvet endnu. Jeg må hellere få købt noget inden regeringen ulovligører det(undskyld jeg stemte på venstre - det skal aldrig ske igen :oops: ).

Venlig hilsen
Fråder

Jeg tror du hentyder til DMT elver?

De udgiver sig ofte for at være af ekstraterestiel oprindelse, men er i virkeligheden elementare eller negative entiteter, de er mere intelligente end mennesker og er gode til at manipulere, lad dig endelig ikke nare, i DMT hyperspace ryger du faktisk direkte ud i det astrale, kan ikke forestille mig at det er andre steder eftersom man jo har indtaget det indianerne også kaldte for den lille død :)

Jeg har prøvet DMT et par gange nu, det kan slet ikke sammenlignes med noget andet stof jeg har prøvet, de andre er nærmest vand til sammenligning, pas på med dette stof, det sparker dig til månen.

Jeg tror at i fremtiden vil vi ikke bekymre os om afstande sådan som vi gør idag, jeg tror ikke at vi vil være fysiske/mineralske i den forstand som vi er idag, men tror nærmere at vi vil ha en slags livsenergi/æterisk-legeme som ikke var begrænset i samme grad af jordens tyngde...

Jeg tror der findes liv af ikke-fysisk men mere sublimeret energi/æterisk-stof, rundt omkring mange steder i universet, det vil simpelthen være mest praktisk for dem, især hvis de er mere udviklede end os.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]