Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ved ikke om dette er fuldstændig uden for interesse og det er jo heller ikke lige frem psy.dk's hoved formål. Det er i hvert fald bare et forslag. Men tænkte om der måske ikke kunne blive oprettet et forum omhandlende en form for general fysisk/psykisk sundhed, da det jo også er en del af "urternes verden" Altså et forum hvor der diskuteres de forskellige urters muligheder/effekter, i forbindelse med en sundere og mere "glad" hverdag, forskellige ting man kan gøre for forberede og forbedre psykken op til et trip, under og efter, mindske tømmermænd + andre ting selvfølgelig, der handler om ens sundheds situation etc... Har da også set en del emner efter hånden som ville passe meget godt ind i et sådant forum. Syns det har en hel del at gøre med hallucinogener da man jo selvfølgelig får mest ud af en rejse, hvis man er i tip-top stand både psykisk og fysisk. Går ikke ud fra det vil blive til noget, men syns lige ideen sku' op og vende, mange andre sites i stil med psy.dk har også en "sundheds" del. Ellers ville jeg blive glad for nogle gode links til dvs. sider omhandlende fysisk/psykisk sundhed både inden og uden for "urternes verden". Tror nu på den anden side, at der ikke er stor nok interesse for det til at danne et forum, men vil lige høre andre folks meninger. God jul folkens! Hey.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

I second that! Det ville være rigtig lækkert!
Go HR stil :D

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg kan ikke se hvorfor ikke altså, en af pointerne med Psy.dk er jo at give en go HR. Og det er jo derfor en go´idé så man kan få vejledning inden man tripper på noget første gang...

P.s Go´ Jul.. -Flip

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det har været oppe at vende i medlemsforummet, og folk syns også derinde at det ville være en fin ide...

Men men men, psy-folk er nu engang lidt sløve i det, ting tager jo tid når der også skal ryges :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
noname skrev:
Men men men, psy-folk er nu engang lidt sløve i det, ting tager jo tid når der også skal ryges :)

LoL! :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

*Tænder jointen* :p

Det er meget uspecifikt det du beskriver dér Muugor :?

Noget af det står jo allerede i leksikonet. Og noget af det synes jeg er ævl, får man mere ud af et trip hvis man har en god kondition ? Uden tvivl er et stofforbrug mere acceptabelt, hvis man respekterer sin krop og holder sig sund, men det giver da ikke et mentalt bedre trip.

Et smartdrugs forum kan jeg muligvis sige ja til, selvom jeg ikke synes det hører til på psychedelia. En tanke der strejfede mig var bare at der muligvis vil komme sundhedsfanatikere som er dybt imod indtagelse af hallucinogene/upkvikkende/sløvende stoffer, og som bare har interesse i sundhed. Så vil der opstå to lejre. Ikke at jeg har noget i mod det, men jeg tror bare at det vil være for stort til psychedelia, det ville fungere bedre på et seperat site. Hvad siger I andre ?

Desuden, urter/medikamenter skaber muligvis en kortvarende forøget livsglade, men jeg vil beskrive det som virkelighedsflugt hvis at man skal bruge det for at være glad. Jeg vil i stedet sige at man bør randsage sit liv, og tænke over hvad der går en på og i en vis grad eliminere disse elementer (du skal selvfølgelig ikke dræbe de mennesker du synes er idioter).

Kort og godt så synes jeg ikke rigtigt at der er behov for det, du kan skyde løs i visionære planter hvis du vil vide noget om urter, vi er en flok kompetente urtehoveder (og the linkmaster himself).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hey, Muugor. Længe siden...

Et sundhedsforum lyder i og for sig smart - jeg vil selv gerne tage mig sammen næste år og begynde at træne. Jeg er begyndt at gå en del op i det.

Men det kan vel blive lidt uoverskueligt med så mange fora; fx læser jeg aldrig i cannabis (hvad med en funktion, så man kunne vælge diverse fora fra?).

Jensus: Det lyder dejligt. Jeg skal nok smide et par posts i den nærmeste fremtid... :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: K.b.h.N.V
Det kan da ikke passe bedere nu her til efter jul hvor folk får moralske tømmermænd oven på denne opfednings måned
:lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Okay jeg fik vist formuleret det lidt forkert, nej en god kondition giver ikke et bedre mentalt trip :roll: Men jeg tror nu godt du kan forstå meningen med det jeg skriver. Nu handler det jo for den sags skyld heller ikke kun om hallucinogener (mentale trip), men også dvs. amphetaminer etc. og der vil jeg da mene at en god fysisk tilstand er med til at formindske dvs. bivirkninger og i det hele taget er det da en god ting at holde sig sund, især efter fx. en lang weekend på amf. Må give dig fuldstændig ret i at forskellige "humørløftende" urter ikke er en løsning, nærmere et let smut hul, som nok til sidst ender med at forværre situationen eller bare skubbe den længere frem. Men de kan hjælpe folk på rette vej og måske giv dem det sidste lille skub de mangler for at komme ud af fx. depression, min mening var ikke at man skulle gå rundt og fylde sig med en masse urter hverdag, bare for at være glad i hverdagen. Nok om det, ideen med et sådant forum ville bare være at samle alt omhandlende sundhed/HR/helse/smartdrugs etc, et sted hvor folk kunne diskutere alt fra hvilke vitaminer de skal tage til hvad for grøntsager der bare er toppen :wink: Syns nu det ville være for småt, kun med smartdrugs, derfor tænkte jeg mere på stort set alt omhandlende general sundhed (til en hvis grad), især i forbindelse med indtagelse af dvs. drugs. Hvilke urter der kunne bruges og den slags ting. Tror nu godt du kan ha' ret i at det måske ville tiltrække for mange ikke-psychedelika interessede folk. Men ville også bare lige lufte ideen, da jeg ikke regnede med den helt store interesse. Syns du misforstår mig lidt, på nogle få punkter, men håber da du kan se formålet med et sådant forum... Tåger lidt rundt i en julekoger, hvis det er jeg ikke har formuleret mig ordenligt, eller blander lidt rundt idet. hehe

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes det er en god idé! Som sagt har det allerede været foreslået i medlemsforummet, og dem der ellers kommenterede det syntes om idéen. Det nøjagtige forslag så således ud:

Sundhed & Sygdom:
Et meget bredt forum, hvor man kan snakke om alt inden for sundhed og sygdom. Alternativ behandling, urtemedicin, lægemidler og generelle sundhedstips m.m. er alle velkomne her.

Lækkert at andre også tænker i de baner! :)

Titel:
Dedikeret medlem

Child_Inside

Præcis hvad jeg mente... Tror det kunne være en skide god ide

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg tilslutter mig forslaget. Det er en god ide, og jeg er også selv for nyligt begyndt at gå meget op i dette emne.

Mvt Jesper.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis det skulle blive til noget, så er jeg som altid klar som moderator, jeg har haft en del om det i skolen (HTX) og jeg går generelt også op i sundhed og har diverse bøger om forskellige relevante ting.

You want health ? I'll give ya health. SE HER!.

Titel:
Dedikeret medlem

Så vil jeg da håbe i mods kan få gjort noget ved det og finde ud af om der er et flertal for det... øhh, eller et eller noget i den stil. Ku' være fedt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]