Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: 1553
Jeg ville lige dele det syn jeg mødte i morges...

Billede

Og her er lige et par billeder efter høsten...

Billede

Billede

Alt i alt må jeg sige at jeg er godt tilfreds... Det hele har stået mig i 250,- og jeg fuldte bare vejledningen. Det skulle også være muligt at høste flere gange men det ved jeg ikke om jeg får mulighed for da jeg ikke havde regnet med de ville gro så hurtigt, så jeg havde ikke min vandforstøver med. De resulterede i lidt for meget vand, men nu må vi se!!

(Og selvfølgelig ville jeg ikke reklamere med det hvis jeg havde større mængder svampe liggende hos mig selv)

Titel:
Insane psychedelia user!

/me sniger sig ind hos Nad og æder dem alle :twisted:

Nydeligt, nydeligt, dem skal du nok få glæde af.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
der er nogle steder hvor jeg ikke vil sætte mine tænder, men hér gør jeg det med glæde... skal vi være venner for en aften? :mrgreen: :wink:

var det egentlig din første gang, eller har du prøvet at gro de fætre før? Og er det to forskellige svampearter du har der?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Nu er jeg absolut ikke klog indenfor dyrkning.. men det ligner næsten to forskellige arter, med mindre altså de gror fandens hurtigt og skifter udseende fra mørke til helt gule.

Men en flot høst, hvilke(n) art(er) er det?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
det vil være smart at holde din kage under kogt vand i 12 timer så bliver det andet flush bedre

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Mit gæt er at det er de tabte sporer fra de store svampe der har farvet de små sorte.

Titel:
Dedikeret medlem

nice one nad!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det er absolut første gang. Jeg fik sættet, smed det i beholderen med vand i bunden og lavede et hul i toppen.

Den første uge skete der ikke meget, på dag nummer 7 var der lidt små "skud" hist og pist. De har ikke stået hjemme hos mig selv så jeg har ikke kunne se til dem hver dag her omkring julen men i mandags var der kommet 3-4 store som var klar til at høste. Jeg besluttede at vente til i går tirsdag og da jeg kom så det ud som på billedet. De gror utroligt stærkt. Der er kun en art og det er cubensis, så vidt jeg kan forstå bliver de sorte når de står for længe... Det er nok grunden til at de kan se lidt forskellige ud.

Jeg må sige at jeg er meget overrasket over resultatet da jeg før jeg gik i gang havde fået på fornemmelsen at det nemt kunne gå galt. Men som sagt skal de bare sættes i beholderen og så derudaf. De stod så de fik dagslys og med en temp på 21-25 grader konstant. Og langt fra et rent sted!!

Er der i øvrigt nogen gode råd til opbevaring...? Kan de tåle at ligge til tørre i 3 døgn, Jeg har nemlig ikke mulighed for at se til dem i morgen!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg kan se at du allerede har høstet dem. Jeg vil anbefale at du smider dem på et stykke avis (ja, avis - det suger væske), og lader dem stå der i 3-5 dage, til de er helt tørre (de trækker sig som regel sammen og bliver mindre og tørre - du kan sagtens mærke det). Sorter de tørre fra, smid dem i en pose og smid dem så et tørt sted med ikke så meget fugt, og lidt køligt (f.eks. et køleskab eller et lidt varmere sted). Undgå sollys!

Svampene kan holde sig i lang tid inden deres effekt aftager. Men hvis du sætter dem i en ekstrem varme, så bliver molekylerne ødelagte. Læs mere om psilocybinens skrøbelighed her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6849

Et godt råd til næste gang: Nogle niver svampene af, og lader deres rod blive i jorden. Dette øger chancen for at der vokser flere svampe op næste gang (ifølge rygterne). Jeg ved ikke hvordan det er det samme med et growkit og om det kan genbruges (det kan det formentlig), men det skader jo ikke at prøve, hvis man får flere op :)

Tak for nogle gode billeder og godt trip.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
undoit skrev:
det vil være smart at holde din kage under kogt vand i 12 timer så bliver det andet flush bedre

Den kræver vist lige en forklaring den der... Vil du koge det hele i tolv timer???

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

tror han mener allerede kogt vand... dvs sterilt vand - og så ned i vandet med kagen i tolv timer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg tror jeg vil give Ali ret! må vi ikke besøge dig engang og.. 8) :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg vil vove at påstå at man smadrer sit kit fuldstændigt, hvis man læser om vanding af kager/kits rundt omkring står der altid at man skal være påpasselig med ik at overvande dem!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

noname skrev:
Jeg vil vove at påstå at man smadrer sit kit fuldstændigt, hvis man læser om vanding af kager/kits rundt omkring står der altid at man skal være påpasselig med ik at overvande dem!

Nu er jeg lidt forvirret, fordi det er faktisk rigtigt nok det du siger!
Jeg kunne forestille mig at man dypper sin kage i vandet i en hel anden spand/beholder i disse tolv timer, efter første høst. Derefter flytter man den tilbage - det er det eneste logiske lige nu...

Men jeg må indrømme, som du selv siger, at det lyder lidt voldsomt.

@undoit: Gider du præcisere?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: P3
Svampene skal høstes inden de smider deres sporer på kittets overflade ellers risikerer man at der ikke kommer noget 2. flush ergo svampen har gjort sin pligt.

Alle svampe høstes samtidig da det giver mycheliet ro til at samle kræfter til et nyt flush. Hvis man vælger at dykke kittet ned under koldt sterilt vand mellem 6 og 24 timer skal der være huller i bunden på kittet så vandet kan rende af. Mycheliet tåler op til 24 timers neddykning i vand, hvorefter det dør.

Svampene mister deres potens ved at være udsat luft - derfor tør dem ved maks. temp 60 c eller mindre - når de er knastørre - hvis du skal gemme dem i flere måneder frys dem ned i en pose du har trykket luften ud af. husk de er først tørre når de knækker når du trykker dem.

Der er faktisk skrevet bøger om de her ting - så undgår man de mange meninger der omkring dette emne.

Purple Peace

Titel:
Psychedelia Sponsor

Nu hvor de er tørret syntes jeg på ingen måde at de ligner de mexikanske som jeeg plejer at spise.

Men derimod ligner de nogle billeder af Psilocybe Cubensis - Colombian jeg har set på en hollansk hjemmeside. jeg har ikke lige mulighed for at tage nogle billeder af det. Men er der nogen der kan be- eller afkræfte?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nope, jeg kan hvertfald ikke.. Men dine ligner hellerikke de Cubensis jeg har haft, ikke helt vildt meget hvertfald.

Men mon ikke de bruger forskellige strains i de forskellige butikker...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
med at holde dem under kogt vand i 12-16 timer (over 16 timer er der stor chance for at drukne din kage) mener jeg at putte kagen i en beholder med sterilt vand så kagen kan suge væske så det andet flush bliver støre (kagen skal tilbage i sin grobox) http://www.nansnook.com/archives/5.html her kan du læse om nogle forskælige dunkings teknikker

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Nad: Når du har fået mulighed for at tage billeder igen, gider du så ikke placere nogle mønter ved siden af svampene, så man kan sammenligne størrelsen? F.eks. en 5'er, en 10'er eller en 20'er - husk lige at skrive om det er en tier eller en tyver, for det kan også være svært at se :)
Hvor mange svampe har du høstet her første gang?

Ellers flot arbejde. Regner med at efterligne dig her engang i næste uge, når jeg får mit eget growkit :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det nemmeste ville jo så være at veje dem...

De krymper rigtigt meget i størrelse så det kan man ik rigtigt bruge til så meget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]