Så! Nok useriøsitet.
@Psyko: Jeg brugte lige en halvtime på at lede rundt på nettet og slå forskellige ord og udtryk op for muskler, muskelhvævet, osv, så jeg kunne få en bedre søgning... Jeg må indrømme, at jeg ikke fandt en eneste hjemmeside, der nævnte at det skader muskelhvævet.
De skriver næsten alle, at det kan skade næsen, hjernen i længere brug, dine sanser og en række andre ting. Men intet om musklerne.
Jeg faldt dog ind på en hjemmeside, som havde denne her rapport liggende:
http://www.intox.org/databank/documents ... im139e.htmJeg har ikke læst hele rapporten igennem, så det kan godt være at der står noget relateret til det her emne.
Det eneste jeg indtil videre kunne finde, hvor muskler rent faktisk BLEV nævnt, var følgende:
Citat:
9.4.3.4 Skeletal and smooth muscle
Contraction of facial, digital and intestinal smooth muscle occurs. There may be myalgia and muscular weakness, and rabdomyolysis (Cregler, 1986; Bismuth et al., 1989; Herzlich & Arzura, 1989; Brody et al., 1990).
Citat:
The visceral effects on liver and kidney are due to dopaminergic action of cocaine, or its metabolites, or to impurities (Guérin et al., 1989). The abrupt increase intra-alveolar pressure can cause alveolar rupture and pneumomediastinum. Rhabdomyolysis occurs as a result of several different mechanisms: direct effect on muscle and muscle metabolism, tissue ischaemia, the effects of drugs taken with cocaine, such as alcohol and heroin (Rothet al., 1988; Skluth et al., 1988; Singhal et al., 1990).
Håber du kan bruge det til noget.