DN skrev:
han påstår at det næsten er umuligt at finde et arbejde fordi man har en anden hudfarve og jeg siger at det er det sku ikke hvor jeg kommer fra. at jeg kommer med eksempler er blot for at komme med grundlaget for min antagelse.
tja.. det skriver du jo ikke noget om - du kom med en generalisering.
Og hvor skriver jeg at det er umuligt at få et job? Det har jeg heller på INGEN tidspunkter nævnt... Jeg sagde at chancen er meget lille, og jeg gider ikke bruge utallige af timer på at gå rundt i byen og søge, bare fordi jeg er den jeg er. Så hellere bruge den tid på venner og familie, nu hvor skolen optager en stor del af mit liv. Når skolen er afsluttet, vil jeg med glæde kæmpe for min ret til et job.
Læs hvad jeg skriver istedet for at komme med tomme påstande og citeringer, tak.
DN skrev:
"Jeg vil have billigere busbilletter - og hvis det kan gøres gratis, så klager jeg ikke..."
denne her kommentar er ikke taget ud af nogen kontekst - jeg gider ikke kommenterer den for den står vist for sig selv

Er dét der dit svar på at jeg har krævet gratis busser?
DN skrev:
"og at du kan passe din skole og passe et job ved siden af, synes jeg er godt klaret - men det er desværre ikke alle der har nok tid ligesom dig"
nej det havde jeg glemt - du har jo et ekstra stort pensum og du bliver naturligvis også diskrimineret pga. din hudfarve

(jeg drilller bare)
Næh, det har du ret i... men UNDERLIGT nok, så har vi ikke samme livsstil, samme interesser og evt. andre ting. That depends too... Jeg skal have tid til mig selv, tid mine venner og tid til min familie - det er noget der tæller, og hvis du har forestillet dig at alle folk skal bruge 100% af deres liv på arbejde og uddannelse, blot for at få råd til et buskort, så er du virkelig ude på dybt vand, kammerat.
DN skrev:
1. du starter selv med at nævne det med din hudfarve - så må du forvente at folk kommenterer det
2. du kommer jo slet ikke med noget konkret. du siger bare "for jeg gider ikke diskutere det her offentligt på et board" og så er det meningen jeg skal pm'e dig(hvad skulle det hjælpe? )
1. Jeg ville kommentere dit argument, og jeg kommenterer det med sandheden om mit liv. At jeg ikke vil gå dybere inde i dette emne, er du nødt til at acceptere. Jeg sagde også, at jeg ikke ville diskutere det, fordi det for det første er off-topic, og for det andet var det blot et svar til noget, som ikke har noget betydning... derfor ser jeg det ikke som en relervant ting herinde. Derfor: PM.
2. Som sagt, jeg kommenterer ikke det med jobbet. Det hjælper at diskutere det pr PM, fordi følgende personer ikke kan se det udover mig og dig:
Google, altavista, andre søgemaskiner, min mor, din mor, din far, min far, din ven, min ven, din moster, min moster, hele min familie, hele din familie, alle mine venner, alle dine venner, hele Danmark, hele verden og evt. udefrakommende væsener. Got it?
DN skrev:
lige et spørgsmål ali - har du fx prøvet at tage dine årskarakterer/eksamens(fra gym/HS/HTX) karakterer med når du søger arbejde? det mener jeg at en af mine halvneger venner gjorde og det hjalp ham vist.
Nope, har jeg ikke gjort... men jeg har da flere gange søgt arbejde samme sted med min ven, hvor jeg skulle vise en kopi af min straffeattest, mens han ikke selv skulle. To gange er det faktisk sket, og vi snakkede med samme chef på forskellige tidspunkter. Hvis det her ikke tiltaler dig, så dropper jeg helt idéen om at fortælle hvordan forholdene er her.