Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Hvis jeg tog mit barn i at tage stoffer ville jeg
Afstemning sluttede 01 mar 2004 09:54
Give ham jordens største omgang tæsk så han fattede konsekvenserne 12%  12%  [ 3 ]
Have det fint med det, det er jo hans liv og ikke mit 12%  12%  [ 3 ]
Tage en seriøs snak med ham om problemet, og håbe han stoppede 76%  76%  [ 19 ]
Afgivne stemmer : 25
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Når nu engang i får børn hvad er så jeres holdning til at de tager stoffer som i gjorde da i var unge(hvis i altså gør :wink: )?

Mit er NEJ mine unger skal ikke rende rundt og tage stoffer......

og hvad er jeres holdning?

Titel:
Insane psychedelia user!

Ingen af svarmulighederne passer på min holdning. Jeg vil tro at jeg vil forsøge at holde mit forbrug hemmeligt for barnet. Jeg vil dog ikke give barnet den der "stoffer er noget forpulet lort som du skal holde dig fra" tale, men derimod satse på information, baseret på mine egne erfaringer, men uden at nævne noget om dem.

Hvis mit barn bliver pillehovede får han uden tvivl tæv :x

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvis det kun var i samme omfang som jeg selv gjorde det ville jeg have det fint med det. Jeg ville nok bare ha at de vidste nok om de stoffer de tog.

Titel:
In our memories

Hvor er muligheden:
Tal seriøst, åbent, ærligt og sandt med barnet, og følg jævnligt op på emnet.

dEEP

PS. er det ikke for seriøst et emne til "Fuck, hvor er jeg blæst!" ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis min unge bliver kixeklapper, får han 200mg Ketamin IV, men s han sover. Det skal sgu nok få ham på bedre tanker! :)

Titel:
Medlem

Halifaxxx skrev:
Hvis min unge bliver kixeklapper, får han 200mg Ketamin IV, men s han sover. Det skal sgu nok få ham på bedre tanker! :)

Det jo os en måde at ordne problemet på :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er sådan vi gør tingene i Vejle. -det kaldes pædagogik! :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg mangler muligheden at tale med mit barn seriøst og sørge for, at han ved hvad han sætter sig ind i og hvad det har af konsekvenser.

Og det kommer selvfølgelig også an på barnets alder og hvilken virkning det har på ham i ædru tilstand. Disse to ting er afhængige af hinanden, synes jeg. Hvis barnet er for lille og det har en negativ virkning på hans hverdag (ikke kan passe sin skole, etc), så ville jeg træde ind. Når barnet er voksent, så er det vel op til ham selv, men selvfølgelig vil jeg også være der for ham, selvom han er voksen.

Børn har brug for at danne sig sine egne erfaringer, for de kan ikke bruge andres erfaringer til noget.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Jensus skrev:
Ingen af svarmulighederne passer på min holdning. Jeg vil tro at jeg vil forsøge at holde mit forbrug hemmeligt for barnet. Jeg vil dog ikke give barnet den der "stoffer er noget forpulet lort som du skal holde dig fra" tale, men derimod satse på information, baseret på mine egne erfaringer, men uden at nævne noget om dem.

Hvis mit barn bliver pillehovede får han uden tvivl tæv :x

WORD!
Hvis du med pillehoved mener et stort misbrug kunne jeg ikke være mere enig

Titel:
In our memories

Halifaxxx skrev:

rocker *LOL* :lol:
Okay, jeg tror "Fuck, hvor er jeg blæst!" forummet holder...
I det tilfælde, er jeg med Halifaxxx's idé,... det er sq da helt sikkert det eneste der virker :P

dEEP

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg synes det er lidt svært at svare på, jeg ved jo ikke hvad min holdning er til stoffer når jeg får børn. Jeg tror for det første at jeg ville føle lidt afmagt, og tænke over hvad ens egne forældre egentlig kunne have gjort dengang man begyndte at ryge hash f. eks.

Og så tror jeg også at holdningen er helt ændret. Dengang jeg selv var lille og begyndte at drikke og ryge lidt hash i weekenderne kunne jeg ikke se noget forkert i det, men nu, når jeg ser 13-14 årige der begynder at drikke og ryge hash synes jeg det virker ret sørgeligt.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Alle de svar muligheder antyder at det fundamentalt set er forkert at tage stoffer, og jeg mangler, ligesom Deep og Aliaarhus også mangler, nemlig muligheden om at kunne snakke med sit barn åbent og ærligt om det.

Det er nemlig i hvert fald min plan, hvis jeg nogensinde fik børn (Gud forbyde det, men det kunne jo ske), og ville være den der skulle give mit barn, hvis han/hun ønsker det, sit første trip (selvfølgelig når det er gammelt nok).

-Odden

Titel:
Medlem

Odden skrev:
Det er nemlig i hvert fald min plan, hvis jeg nogensinde fik børn (Gud forbyde det, men det kunne jo ske), og ville være den der skulle give mit barn, hvis han/hun ønsker det, sit første trip (selvfølgelig når det er gammelt nok).

Øhhh :roll:

er jeg den eneste af den mening at det er bare lidt langt ude at sidde og trippe med sit barn?

Ved godt at så har man opsyn og ved hvad det er ens barn tager meeeeeeeen, jeg syntes det er FULDSTÆNDIGT uansvarligt og man burde ikke få børn hvis man har en tanke som at trippe sammen med det :evil:

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Ved godt at så har man opsyn og ved hvad det er ens barn tager meeeeeeeen, jeg syntes det er FULDSTÆNDIGT uansvarligt og man burde ikke få børn hvis man har en tanke som at trippe sammen med det

Jeg er enig, en af mine venner har røget hash med hans mor siden han var 15 og det har ihvertfald ikke hjulpet på ham, tværtimod har han bare fået et mere afslappet og forkert forhold til det. I starten syntes jeg da det var meget grinern at vi sad og røg med hans mor, men senere blev jeg utroligt glad for at jeg ikke havde sådan en mor.

Måske er det et lidt forkert signal at sende til sine børn hvis man siger: "Du må godt tage stoffer, så længe det er derhjemme."

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

I er godt nok en flok hyklere de fleste af jer herinde.

Hvorfor er det så slemt at trippe med sit eget barn, hvis ens søn/datter er klar til det?
Det er jo ikke noget jeg vil presse det til i en alder af 15, men det er noget der måske kan ske når ungen er gammel nok, og hvis ungen har lyst. Dermed dog ikke sagt at, hvis mit barn vil indtage disse ting, så SKAL det være med mig, for det kan måske være underligt nok for min søn/datter, men at muligheden er der. Og det er også for at skabe de rammer der gør at, hvis det går galt med et trip eller et eller andet, så kan han/hun komme og snakke om det, og få hjælp.

Hvis i gad læse om de her ting, så vil i også vide at det at bare tage stoffer, og det at decideret trippe/rejse, ikke er det samme.
At trippe kan være en spirituel vej, og en god form for selvudvikling, og jeg vil bare skabe trygge rammer for mit barn omkring forståelsen af brugen af disse ting. Og ikke, som de fleste andre her, udvise samme dumhed som alle, og tage alle stoffer over en kam, og sige: "De er FAAARLIGE, DU DØØØR hvis du begynder på noget" :roll:

Ang. andre typer stoffer, såsom kokain, speed, oa som jeg ikke tager, vil jeg snakke med mit barn om det, og forklare hvordan de evt. kunne bruges, og hvordan misbrug af disse ting kan opstå, fortælle om fordele og ulemper etc.

jeg afslutter dette med et citat:
"Be informed - Then choose" - Alexander Shulgin.

Min unge skal selv vælge udfra de oplysninger der bliver givet ham/hende.

-Odden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dEEP skrev:
Hvor er muligheden:
Tal seriøst, åbent, ærligt og sandt med barnet, og følg jævnligt op på emnet.

Jeg siger det samme. Ungen tager jo de stoffer han/hun vil alligevel, så det er da bedre at have et åbent forhold til det, så man kan følge med i hvordan det går og hjælpe hvis der er problemer, end at gøre det til et tabu.

Mht. til at trippe med sit barn, så tror jeg umiddelbart at barn/forældre-forholdet er for kompliceret til at det er en god idé... men det er naturligvis individuelt. Dog vil det for en person som ikke kender til psykedeliske tilstande være mere end svært at vurdere om det nu også er en god idé at trippe med sine forældre... Jeg vil sige at fornuften i et sådant foretagende er helt afhængig af det eksisterende forhold mellem parterne.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Child Inside: Det har du ret i. Men åben snak er på sin plads. Så kan ungen trygt gøre disse ting hvis han/hun føler for det. Og søge evt. hjælp eller, hvis bare ungen har lyst til at tale åbent om oplevelser, som ofter kan være vigtigt, også gøre det ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]