Dextrose skrev:
En total legalisering, ville højst sandsynligt medføre flere brugere, men også betydeligt færre misbrugere!
For de yngres vedkommende, ville noget af spændingen helt klart gå af det, da det hele jo ville være lovligt...
Forestil dig et samfund, hvor sundhedsstyrelsen oplyser via skolen og andre kanaler (ligesom de gør idag), om hvor meget MDMA ville være forsvarligt at tage - noget de færreste ved idag, men dog alligevel ved, at mænd bør holde sig til max. 21 genstande alkohol om ugen, og kvinder til 14...
Et samfund, hvor stoffer ikke længere var tabu, og forældre og lærere kunne tage en seriøs snak med deres børn omkring det, i stedet for den totalte forvirring unge mennesker bliver kastet ud i, når de idag opdager at skolens narko-propaganda er helt ude af proportioner!
Det er et meget interessant tankeeksperiment. Jeg tænker tit over hvordan jeg vil opdrage evt. børn, mht. stoffer, da jeg ikke ønsker at de skal have en opvækst uden at opleve de fantastiske ting man kan med stoffer. Jeg har ikke lyst til at holde op med at ryge fed, og jeg har ikke lyst til at mine børn skal indoktrineres, med en holdning over for stoffer der ligner den mange mennesker har idag.
Jeg tror nemlig på, at man med den rette viden, og det rigtige sind, kan leve et fuldstændigt sundt og normalt liv, samtidig med at man tager stoffer.
Tænk hvis alle mennesker blot oplyste og vejledte deres børn om stoffer, tænk hvis det var accepteret og måske endda normalt at fyre en fed, rive en bane, eller droppe lidt syre, hvilken verden vi så ville leve i. Jeg tror på, at hvis dette blev en realitet, ville vi have 0 misbrugere i danmark.
Generelt mener jeg bare at effekten af stoffer, selv de hårde som hashish, er groft overdrevne i medierne, samt i undervisningsmaskineriet.
Jeg har endnu ikke set beviser for at man ikke, med rette viden og vejledning, kunne tage stoffer som enhver anden form for underholdning, på linie med TV eller musik. Ganske vist ville man ikke kunne tage det så tit, men det hører jo ind under viden og vejledning.
I det hele taget fatter jeg ikke hvad folk har imod stofbrug, og misbrug for den sags skyld, hvis bare man kan finansiere lortet selv. hvilket jo på ingen måde er umuligt. Du mister jo ikke evnen til at passe et arbejde bare fordi du napper et mærke i weekenden.