Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral ->

Anser du det for en smule risikabelt at blande en MAOI som Hypericum Perforatum med alle mulige andre former for kosttilskud?

'Nej egentlig ikke eftersom den er rimelig selektiv medmindre man tager gigant doser, tværtimod vil jeg sige at jeg ser det some en fordel eftersom mange af de andre ting som jeg tager virker fremmemde for neurotransmitter balancen, Serotonin, Dopamin, Acethykcolin, Noradrenaline og Melatonin og Hypericum Perforatum hæmmer for de enzymer som nedbryder nogen af disse neurotransmittere, så jeg vil nok sige at de virker synergistisk.

Jaja, men nu mener jeg bare med risiko at denne synergisme måske ikke kunne være helt ufarlig. Hvis du kan følge mig :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
cigaretter - ca. 12 styk (men det skal snart være slut)
kaffe - 1-2 kopper
grøn te med ginseng - 1-2 kopper hvis jeg husker det
Ginkgo biloba - 1 tablet 2 gange daglig
multivitamin - 1 tablet
og masser af chilli på maden :P
og så drikker jeg minimum 1,5 litter appelsinjuice om dagen

Senest rettet af NowhereMan 24 mar 2004 23:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
TJiLLe skrev:
Masser af chokolade, specielt efter jeg har droppet de 20-30 smøger dagligt.

1 multivitamin, 1 B-complex, og som regel også en god røvfuld c-vitamin

en god røvfuld baldrian inden sengetid, ellers kan jeg sku ikke sove.

I perioder ryger der også en gang ginseng ned.

Og ikke at forglemme, 1 kande Espresso lige fra morgenstunden, for at holde koffein abstinenserne væk. :)
Har dog skåret drastisk ned på kaffen. Før kunne jeg nemt drikke en 3-4 kander espresso samt et par kopper almindeligt stempelkande kaffe om dagen. Men det er fandme for dyrt i kaffe (kunne måske lade være med at købe creme de la creme kaffe til 200 kr pt kg)

Nåja. og som boende i et kollektiv med overtal af langhårede fyre, så kan jeg heller ikke undgå, at være passiv hashryger på et dagligt basis :)

Er mega stjerne *bønnet* i bong hatten! :lol:

Jeg synes at det er fedt at du har droppet smøgerne... Stort tilykke herfra

Jeg ved selv hvor svært det er, selv byttede jeg smøgerne om med Pot,

Kaffein abstinenser er ikke sjove...

Men god idé med chokoladen eftersom den vidst indeholder rigelige mængder fenylalamin som kaffe eftersigende skulle være med til at bruge af.

Spiste også enormt meget efter jeg var stoppet med at ryge...

Damn hvor var jeg hooked på de smøger dengang... tsk, det fatter man jo ik (idag)

Tror vidst jeg vil til og spise mere chokolade igen på hverdagsbasis, mmhh... plejer ellers at holde det til speccielle lejligheder eller i weekender og lignende :wink:

hmmm måske man også skulle kigge efter en phenethylamin at sætte til, der er jo nogen som jo nok venter spændt ;) ik Dex...

Foresten nu ryger jeg jo ikke selv ((Nikotin)mere)) men selegiline sq også virke imod ryge abstinenser, men det er der måske andre som kan bekræfte ? ;)

Axia> uha... nok lidt mange vil de fleste mene... men op til 800 kroner om måneden på en god måned er ikke usædvanligt for mig...

Treasure> jamen potentionelt set kan næsten alting være farligt under de rette omstændigheder, forhold og mængder... Hvis man holder sig til de beskrevne doser, ikke er erlergisk eller på anden måde usædvanlig følsom, er min. 18 år af godt helbred, så burde der ikke være de store fare ved denne kombination, men alle mennesker fungerer forskeligt så jeg anbefaler ikke nogen at gøre det samme, jeg vil sige at for at finde det som passer bedst til en, så skal man starte med meget små doser af de respektive substanser og så prøve sig frem med doserne så man finder frem til de doser man vil benytte i sit mix

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
1-2 kopper te

and that's it

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Treasure> jamen potentionelt set kan næsten alting være farligt under de rette omstændigheder, forhold og mængder... Hvis man holder sig til de beskrevne doser, ikke er erlergisk eller på anden måde usædvanlig følsom, er min. 18 år af godt helbred, så burde der ikke være de store fare ved denne kombination, men alle mennesker fungerer forskeligt så jeg anbefaler ikke nogen at gøre det samme, jeg vil sige at for at finde det som passer bedst til en, så skal man starte med meget små doser af de respektive substanser og så prøve sig frem med doserne så man finder frem til de doser man vil benytte i sit mix

Nu ligger der så bare det i det at man ikke ved om der er langtidsvirkninger af det mix man nu indtager. Men hvis det virker for dig og har du ikke har nogen problemer med det, er det vel også fint nok.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Treasure skrev:
Ølgær... er det ikke sådan noget der får hår og negle til at vokse sindssygt hurtigt? :D

Mjoeh... Jeg tager små 10 gr. om dagen pga. uren hud - kombineret med vegetariansk livsstil, og Propolis-creme, har det haft en meget bedre effekt end nogen andre syntetiske produkter jeg har prøvet!

Ølgær skulle vistnok også indeholde en god del B-vitaminer.

Astral > Jeg droppede fiskeolien, da jeg blev vegetar... du er godt klar over, at der findes andre (vegetabilske) kilder til de respektive fedtsyrer?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Treasure skrev:
Ølgær... er det ikke sådan noget der får hår og negle til at vokse sindssygt hurtigt? :D

Mjoeh... Jeg tager små 10 gr. om dagen pga. uren hud - kombineret med vegetariansk livsstil, og Propolis-creme, har det haft en meget bedre effekt end nogen andre syntetiske produkter jeg har prøvet!

Ølgær skulle vistnok også indeholde en god del B-vitaminer.

Astral > Jeg droppede fiskeolien, da jeg blev vegetar... du er godt klar over, at der findes andre (vegetabilske) kilder til de respektive fedtsyrer?

Dex>Propolis rocks ;)
Angående substitut for fiskeolie, så har jeg tænkt på Udo's blend, eller du kender måske nogen som du kan anbefale?

Update: Jeg glemte selvfølgelig en ting, jeg tager også 2. spiseskefulde Noni hver morgen på tom mave, skriver lige den med op på listen

Axia>Jo, det har du ret i, det kan godt nogengange være lidt svært at finde rundt i.... Men det kommer med rutinen ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dex: Lad høre...såvidt jeg er informeret, er den eneste kilde til EPA og DHA ad den marine vej hos især koldtvandsfisk - og hos isbjørne på fiskediæt. Er den "sundeste"/mest umættede vegetabilske fedtsyre ikke noget som linolsyre eller linolensyre?

Astral: Hvad gør lecithin egentlig godt for som kosttilskud? Er det pga. fosforen, det indtages?

Personligt prøver jeg at begrænse mig til at par bang-hoveder tjald dagligt.
En sund, velovervejet og varieret kost hver dag, forsyner mit kadaver med alle essentielle stoffer, den har brug for
Dog drikker jeg temmelig meget kaffe dagligt, men det holder mit tempo oppe og samtidig minimerer risikoen for type-2 diabetes særdeles signifikant! :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Dex: Lad høre...såvidt jeg er informeret, er den eneste kilde til EPA og DHA ad den marine vej hos især koldtvandsfisk - og hos isbjørne på fiskediæt. Er den "sundeste"/mest umættede vegetabilske fedtsyre ikke noget som linolsyre eller linolensyre?

Astral: Hvad gør lecithin egentlig godt for som kosttilskud? Er det pga. fosforen, det indtages?

Personligt prøver jeg at begrænse mig til at par bang-hoveder tjald dagligt.
En sund, velovervejet og varieret kost hver dag, forsyner mit kadaver med alle essentielle stoffer, den har brug for
Dog drikker jeg temmelig meget kaffe dagligt, men det holder mit tempo oppe og samtidig minimerer risikoen for type-2 diabetes særdeles signifikant! :wink:

Du skulle tage og prøve, det virker godt især imod hash udløst kort-tids-hukommelsesbesvær, især kombineret med Huperzine A som vidst nok hvis jeg har forstået det rigtigt fungerer som en selectiv Acetylcholin re-optagnings hæmmer.

Lecithin indeholder fosfolipider som er en vigtig bestanddel af alle cellemembraner og af stof betydning for transport-fordelingen af fedtstoffer i organismen og er en udmærket kilde til umættede fedtsyrer.
dvs. Linolsyre, Oleinsyre, Linolensyre, udover det er der Cholin som bruges af kroppen til Acetyl-cholin som er en neurotransmitter der blandt andet bruges til hukommelsen. Derudover er der også Fosfor og Kalium i og det er også udmærkede mineraler.

Dog skal man passe på med at spise for meget af det hvis man ikke vil lugte lidt sært :)

Update: glemte at skrive Marietidsel på listen, det er den nu! ;)
Temlig god plante til at beskytte leveren

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Astral skrev:

Nu ligger der så bare det i det at man ikke ved om der er langtidsvirkninger af det mix man nu indtager. Men hvis det virker for dig og har du ikke har nogen problemer med det, er det vel også fint nok.

Intet vover intet vinder...

Det er mit formål med min 'daglige rutine' at skabe en ekstra stor koncentrationsmængde af neurotransmittere så det op-regulere mine receptore således at jeg opnår en forøget effektivitet i mit neurologiske system.

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral skrev:

Det er mit formål med min 'daglige rutine' at skabe en ekstra stor koncentrationsmængde af neurotransmittere så det op-regulere mine receptore således at jeg opnår en forøget effektivitet i mit neurologiske system.

Ja jeg kan forstå at du er meget øm om dit neurologiske system :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral skrev:

Ja jeg kan forstå at du er meget øm om dit neurologiske system :roll:

Vil du være venlig at forsvare dine personlige angreb?

Mvh

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så har jeg fået udvidet min daglige rutine med Huperzine A, Q10, Baldrian og ølgær så nu ser min daglige rutine således ud;
(God opskrift på at kunne ryge hash hver dag dagen lang, uden at blive alt for sløv og glemme alt muligt)

150 mcg Huperzine A 1-3 x om dagen

30 mg Q10

5-15 gram Ølgær

5-15 gram rigtig god pot

1-5 teskefuld Yohimbe

5-15 gram lecithin

1 gram Russisk rod (Eleutherococcus senticosus)

1 gram Rosen (+Guarana) rod (Rhodiola rosea)

1 gram Schisandra (Schisandra chinensis)

1 gram Astragalus (Astragalus membranaceus)

1 spiseskefuld Ginseng som te

2 spiseskefulde Noni juice (Fra Tahiti)

2-4 teskefuld Grøn Tea x 2-4 glas om dagen

2 skefuld Ginkgo Biloba x 2-3 glas om dagen

3-6 skefuld Hypericum Perforatum x 2-3 glas om dagen

1-2 teskefuld Marietidsel

1 skefuld Fo-Ti Tieng (gurunødder, Hydrocotyle Asiatica Minor, Mjødurt) x 1-2 gange om dagen

Baldrian 1-3 teskefulde

1-2 skefulde Blandet te med ca. 20 forskelige planter x 1-2 gange om dagen

ca. 5 skefuld kaffe ca. en gang om dagen

Vitaminer:

Vitamin A = 1500 ug
Thiamin (B1) = 120 mg
Riboflavin (B2) = 120 mg
Niacin (B3) = 130 mg
Pantothensyre (B5) = 130 mg
Pyridoxin (B6) = 140 mg
Biotin = 300 ug
Cyanocobalamin(B-12) = 14 ug
Ascorbin/syre) (C) mellem min. 500 mg og max. 6000 mg (fordelt på 2 eller 3 doser forskelige tidspunkter på dagen)
Vitamin D = 7,5 mg
Vitamin E (d-a-tocopherol) = 210 mg
Vitamin K (Phylloquinon) = 200 mg

Lad mig endelig høre en kritik af min daglige rutine...

Hvad er jeres daglige rutine?

Titel:
Insane psychedelia user!

Man kan ryge hash dagen langt uden at blive alt for sløv og glemme alt muligt, blot ved hjælp af placebo.

Hvornår vil du lære at argumentere for de ting du siger?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Overhovedet ikke noget.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jensus skrev:
Man kan ryge hash dagen langt uden at blive alt for sløv og glemme alt muligt, blot ved hjælp af placebo.

Hvornår vil du lære at argumentere for de ting du siger?

Nu forudsætter jeg en vis forståelse for neurologi og herbalogi...

Men jeg kan sagtens argumentere mere specifik hvis jeg gider...

Jeg kan sige så meget at nogen af de ting jeg vil opnå med min daglige rutine er at hæmme nedbrydningen eller genoptagelsen af acetylcholin, dopamin, serotonin, noradrenalin og stimulering, administering og produktion af acetylcholin, dopamin og gaba.

Ydermere et godt antioxidant forsvar og en masse interesante kropsvirkninger som giver et rigtigt behageligt bodyload, stimulering, afslappelse, bevidsthedsudvidelse og generelt veltilpashed som jeg kan garantere dig for ikke er placebo! Jeg har mere erfaring på det her område end dig knægt, så kom ik og fortæl mig at det er placebo for de ting jeg tager har været taget i hundredevis af år og adskillige af dem har dokumenteret virkning.

Nice try kiddo

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
For tiden:

60 mg paroxetin (SSRI mod depresion)

10-15 cigaretter indeholdende bla. 0,6 mg nekotin stk.

Normalt:

100 g mørk chokolade

1-2 brev kamille the

masser af grønt og især frugt

alt for meget sukker

2 stk urte plus total vitamin-mineral tilskud indeholdende:
Vitamin A, 1000mcg
B1 1,6 mg
B2 2,3 mg
B6 6 mcg
B12 6 mcg
Folsyre 180 mcg
Niacin 26 mg
Pantothensyre 12 mg
Biotin 150 mcg
Vitamin C 90 mg
Vitamin D 6 mcg
Vitamin E 24mg
Calcium 264 mg
Magnesium 100 mg
Jern 5 mg
Zink 20 mg
Kobber 2,5 mg
Jod 150 mcg
Mangan 4,2 mg
Chrom 105 mcg
Selen 85 mcg
Molydæn 150 mcg
Dolomitkalk
Agerpadderok
Hyben
Brændenælde
Ingefær
Cayennepeber
Paprika

Derudover 1-2 gram skunk og/eller pollenhash ca. hver 14. dag og fra tid til anden 2 panodil (bruger normalt kodimagnyl, men de har det ikke så godt sammen med SSRI), amf 3-5 gange årligt, ca. 0,25 g Salvia x5 2-3 gange årligt og trips i form af lsd, lsa eller svampe 1 gang årligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmm.. det der ginseng, er det noget som virker? og kan man virkelig mærke at man får mere energi... eller hvad gør det godt for>?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tina skrev:
hmm.. det der ginseng, er det noget som virker? og kan man virkelig mærke at man får mere energi... eller hvad gør det godt for>?

Yep det virker hvis man får nok eller at kvaliteten er god, dvs. indholdet af ginsenoider blandt andet er højt...

Virkningen er adaptogen, dvs. den understøtter de funktioner som organismen har behov for, dvs. den kan både stimulere og hæmme, virke opkvikkende og beroligende, dvs. den forøger ydeevnen men bskytter samtidig kroppen imod stress, stråling og udkærthed/træthed.

Man skal tage det hver dag igennem et stykke tid for at få bedst muligt resultat, stoffet virker langsigted og opbyggende så virkningen skal lige have lov at virke.

Det er ikke ligesom en streg amf eller cola med en hurtig optur og en lang nedtur, derimod virker den jævnt uden at du mærker nogen nedtur, jeg gør ihvertfald ikke, men jeg har mere energi og det hjælper også ens koncentrations evne temli meget.

Der findes mange variationer af Ginseng

Asiatisk, Amerikansk, Indisk, Amerikansk, Europæisk(Russisk rod) ,

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes nu stadig det er helt absurd så meget forskelligt du tager Astral... og så HVER dag? Jeg skal skam ikke tvivle på at mange af de kosttilskud du tager har en vis virkning over længere sig, men den liste synes jeg nu alligevel tangerer til det overdrevne. Det må da i øvrigt lette godt i pengepungen ? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]