Child Inside skrev:
TimeKiller skrev:
*FÅRET* skrev:
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv"
Hvis man er psykisk svag og ikke kan håndtere virkrligheden og sine følelser, kan man på ingen måde håndtere de psychedeliske stoffer!
Hvis man prøvede, ville man ganske enkelt få det ad helvede til og kun gøre det en gang.
kort sagt:
Man kan ikke flygte fra virkeligheden med hallucinogener!Jo, man kan godt flygte fra virkeligheden med psykedeliske stoffer. De er blot ikke særligt velegnede til det, men ikke desto mindre kender jeg en del mennesker som bruger dem netop til at "komme langt væk", og som ikke mener at det de oplever på nogen måde har relevans til deres liv.
Jeg tror ikke vi har den samme definition af virkelighedsflugt. Hvis man bruger de psychedeliske stoffer til at prøve noget nyt, overskride grænser, "komme langt væk" eller bare have det sjovt, mener jeg ikke at man flygter fra virkeligheden. Bare fordi man ikke bruger dem til at opnå noget spirituelt eller andre ting man kan bruge i det dagligdage, er det ikke det samme som at flygte fra virkeligheden. For at flygte fra virkeligheden skal man også have noget i sin virkelighed man vil flygte fra.
Child Inside skrev:
Derudover kender jeg en enkelt som har brugt dem som middel til transcendens, og han oplever selv at det gjorde at han generelt blev mere distanceret fra sine mere dagligdags følelser, fordi han åbenbart har fundet en slags genvej udenom sine personlige følelser og direkte ind i transcendens, når han tager psykedeliske stoffer.
Hvad mener du med det? Mener du når han er på stoffer eller bare generelt?
Hvis du med det mener at han normalt går rundt og føler sig følelseshæmmet fordi han har taget stoffer(?) tror jeg din ven trænger til at holde en lang pause og måske få lidt professionel hjælp.
Child Inside skrev:
Og så mener jeg ikke man kan sætte lighedstegn mellem psykedeliske stoffer og hallucinogener, men det er en anden diskussion.
Grunden til at jeg skrev hallucinogener og ikke psychedeliske stoffer er at cannabis også betragtes som et psychedelisk stof og det kan efter min mening sagtens brugs til at flygte fra virkeligheden. Skillelinien mellem hallucinogener og psychedeliske stoffer er også blevet diskuteret før, og der mener jeg ikke man kom frem til et entydigt svar.
DD skrev:
Det er da sjovt som folk svarer på spørgsmålet som om det er et spørgsmål direkte om hallucinogener

Nu hedder siden jo Psychedelia…