Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 09:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Child Inside skrev:
TimeKiller skrev:
*FÅRET* skrev:
Tager du stoffer fordi du er svag? Fordi du i virkeligheden ikke kan HÅNDTERE virkeligheden.. du kan ikke håndtere dine følelser.. Du er for psykisk svag en person til at kunne klare "det virkelige liv"

Hvis man er psykisk svag og ikke kan håndtere virkrligheden og sine følelser, kan man på ingen måde håndtere de psychedeliske stoffer!
Hvis man prøvede, ville man ganske enkelt få det ad helvede til og kun gøre det en gang.
kort sagt:
Man kan ikke flygte fra virkeligheden med hallucinogener!

Jo, man kan godt flygte fra virkeligheden med psykedeliske stoffer. De er blot ikke særligt velegnede til det, men ikke desto mindre kender jeg en del mennesker som bruger dem netop til at "komme langt væk", og som ikke mener at det de oplever på nogen måde har relevans til deres liv.

Jeg tror ikke vi har den samme definition af virkelighedsflugt. Hvis man bruger de psychedeliske stoffer til at prøve noget nyt, overskride grænser, "komme langt væk" eller bare have det sjovt, mener jeg ikke at man flygter fra virkeligheden. Bare fordi man ikke bruger dem til at opnå noget spirituelt eller andre ting man kan bruge i det dagligdage, er det ikke det samme som at flygte fra virkeligheden. For at flygte fra virkeligheden skal man også have noget i sin virkelighed man vil flygte fra.

Child Inside skrev:
Derudover kender jeg en enkelt som har brugt dem som middel til transcendens, og han oplever selv at det gjorde at han generelt blev mere distanceret fra sine mere dagligdags følelser, fordi han åbenbart har fundet en slags genvej udenom sine personlige følelser og direkte ind i transcendens, når han tager psykedeliske stoffer.

Hvad mener du med det? Mener du når han er på stoffer eller bare generelt?
Hvis du med det mener at han normalt går rundt og føler sig følelseshæmmet fordi han har taget stoffer(?) tror jeg din ven trænger til at holde en lang pause og måske få lidt professionel hjælp.

Child Inside skrev:
Og så mener jeg ikke man kan sætte lighedstegn mellem psykedeliske stoffer og hallucinogener, men det er en anden diskussion.

Grunden til at jeg skrev hallucinogener og ikke psychedeliske stoffer er at cannabis også betragtes som et psychedelisk stof og det kan efter min mening sagtens brugs til at flygte fra virkeligheden. Skillelinien mellem hallucinogener og psychedeliske stoffer er også blevet diskuteret før, og der mener jeg ikke man kom frem til et entydigt svar.

DD skrev:
Det er da sjovt som folk svarer på spørgsmålet som om det er et spørgsmål direkte om hallucinogener :?

Nu hedder siden jo Psychedelia…

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Ja siden hedder psychedelia, men:
TimeKiller skrev:
cannabis også betragtes som et psychedelisk stof

Jeg mener også at stoffer som MDA giver en psykedelisk effekt, jeg har da engang læst noget der gik nogenlunde sådan her:
Citat:
...MDA er ligesom MDMA, bare mindre potent og mere psykedelisk...

Flueknepperi?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er to væsenlige grunde til at jeg bruger stoffer

Den ene grund er ren nydelse, ligesom når andre (inkluderet mig selv) nyder en kold øl, et glas rødvin, eller et stykke chokolade, måske en kop varm kaffe eller kakao osv. Alle disse nydelses midler indenholder om man vil det eller ej. Stimulanser, eller sagt med andre ord: Stoffer. Disse stoffer får dig ved indtagelse til at føle velbehag, og det er jo det vi alle stræber efter, ellers vil der jo ikke være nogen mening med livet.

Den anden, eller faktisk to andre grunde hehe... er helt sikkert kunsterisk inspiration og opleveleser, man oplever og ser pludselig verden i et helt nyt perspektiv. Det er ligsom der er nogen andre døre til underbevidstheden der bliver åbnet, ens indgangs vinkle til tingene bliver helt anderledes. Det kan, for nogen være ligefrem sund, men desværre for dem som man altid høre om i medierne (selvfølgelig dem der svage :lol: ) går det ikke så godt fot

Men jeg tager ikke stoffer fordi jeg er svag. De gange i mit liv, hvor jeg ikke kunne ud af det, gik det rigtig skidt da jeg røg hash. Jeg fik total nedtur over jeg ikke kunne finde ud af mit liv. Så stoffer er ikke ligefrem egnet til at slippe væk fra virkeligheden, eller se realiteterne i øjnene.... Hvert fald ikke for mit ved kommene.

Du må lære at forstår at der er andre end forvirrede teenager, alko bumser og narko vrag fra vesterbro der tager stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Jeg tror ikke vi har den samme definition af virkelighedsflugt. Hvis man bruger de psychedeliske stoffer til at prøve noget nyt, overskride grænser, "komme langt væk" eller bare have det sjovt, mener jeg ikke at man flygter fra virkeligheden. Bare fordi man ikke bruger dem til at opnå noget spirituelt eller andre ting man kan bruge i det dagligdage, er det ikke det samme som at flygte fra virkeligheden. For at flygte fra virkeligheden skal man også have noget i sin virkelighed man vil flygte fra.

Kedsomhed evt.?

Citat:
Child Inside skrev:
Derudover kender jeg en enkelt som har brugt dem som middel til transcendens, og han oplever selv at det gjorde at han generelt blev mere distanceret fra sine mere dagligdags følelser, fordi han åbenbart har fundet en slags genvej udenom sine personlige følelser og direkte ind i transcendens, når han tager psykedeliske stoffer.

Hvad mener du med det? Mener du når han er på stoffer eller bare generelt?
Hvis du med det mener at han normalt går rundt og føler sig følelseshæmmet fordi han har taget stoffer(?) tror jeg din ven trænger til at holde en lang pause og måske få lidt professionel hjælp.

Jeg mener generelt. Og jeg sagde intet om at være følelseshæmmet, blot distanceret. Måske du skulle læse hvad jeg skriver inden du svarer? Og lad være med at vurdere min vens behov for hjælp ud fra din forkerte opfattelse af hvad jeg mener.

aliaarhus skrev:
Alle de deprimerede og stressede folk rundt omkring i Danmark - de ville være 1000 gange raskere, hvis de droppede lykkepillerne og røg noget hash et par gange om måneden!

Hvad fanden ved du om det? Jeg ved godt at lykkepiller i sig selv ikke er en tilstrækkelig behandling, men det hjælper altså nogle mennesker gennem svære perioder, som de ellers ville have haft MEGET svært ved at komme igennem. Og jeg er helt sikker på at mange mennesker som nu er på lykkepiller på ingen måde ville have gavn af at ryge hash.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Kedsomhed er ikke noget men kan flygte fra! Det er en mangel, en mangel på spænding som man netop får opfyldt ved at trippe.

Følelseshæmmet/distanceret fra sine følelser. Kan godt se der er kæmpe forskel. :wink: Det må du meget undskylde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Kedsomhed er ikke noget men kan flygte fra! Det er en mangel, en mangel på spænding som man netop får opfyldt ved at trippe.

Hvis ikke du selv kan finde ud af at foretage sig noget for at komme ud af kedsomheden, er det da nærliggende liiige at snuppe lidt stoffer til at få lidt gang i den. Hvis ikke du mener det er virkelighedsflugt, så ved jeg ikke hvad det er.

Citat:
Følelseshæmmet/distanceret fra sine følelser. Kan godt se der er kæmpe forskel. :wink: Det må du meget undskylde.

Sikke en fin ironi, og ih hvor er du klog.

Nu skal jeg skære forskellen ud i pap for dig: At være følelseshæmmet drejer sig om at man ikke tør/kan udtrykke sine følelser som man dybest set har lyst til, ikke kan sige fra eller til, ikke tør gå ud fordi man er bange for at andre griner af en, og i den dur. Hvorimod det at være distanceret fra sine følelser betyder at man simpelthen undgår at mærke dem, eller i hvert fald oplever dem med nedsat intensitet.

Og skal vi så ikke prøve at tale ordentligt til hinanden fra nu af? *blinkesmiley*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]