miss84 skrev:
Når man skal tage syre første gang, hvor stor dose skal man så starte med??
Det er bedst at tage 175,3 microgram som første dose

Seriøst, så kan man ikke sige noget om det. Det afhænger af utroligt mange ting, såsom hvad du har prøvet før, i hvilken sammenhæng du tager det, hvorfor du tager det, og hvor følsom du er overfor psykedelika(hvis du da har nogen idé om det, det kræver at du har prøvet andre psykedelika).
Citat:
Er der nogen ting man skal være særligt opmærksom på??
Temmeligt mange. Men det er svært at vide hvad man skal fortælle, når man ikke kender lidt til dig i forvejen... Hvad har du prøvet tidligere, og hvad er dit motiv til at ville prøve LSD? Hvad har du evt. læst om psykedeliske stoffer og deres virkning på sindet?
Citat:
Har i i det hele taget nogen gode råd???
En start ville være at læse nogle gode bøger om emnet. Jeg kan varmt anbefale bøgerne PIHKAL og TIHKAL, begge af Alexander & Ann Shulgin, samt Stanislav Grof's bog "Den indre rejse 3 - LSD-psykoterapi i teori og praksis", og evt. "Introduktion til den indre rejse - Selvopdagelsens eventyr" af samme forfatter.
Jeg ved godt at ovenstående måske lyder som en ret stor mundfuld, men jeg mener ikke man bør tage let på forberedelsen til psykedeliske oplevelser. Psykedeliske stoffer er meget kraftfulde værktøjer til åbning af bevidstheden, og er efter min mening ikke noget man bør bruge udelukkende for sjov. Og vil man alligevel det, er det stadig en god idé at vide noget om hvad man laver, det kan måske redde en ud af en masse problemer, hvis det skulle gå galt.
Derudover vil jeg sige at det er vigtigt at du føler at du er klar til en meget intens oplevelse, og at du har en erfaren guide med dig, som har prøvet andet med psykedeliske stoffer end blot at være totalt lam til diverse fester, og som du føler dig tryg ved.
Håber du kan bruge dette til noget... Og jeg håber du må få et givende trip!