Der findes umidlbart ikke mange opskrifter om flyvesalver, da de var meget individuelle (personlige opskrifter) og når en heks blev fanget ville de ikke fortælle om deres hemilighedder, da de var sammen sværget, der er dog nogle opskrifter som er tvunget ud af nogle unge hekse, (jeg har desvære ingen henvisninger til dem).
De opskrifter som findes er osse svære at bruge, da de kan været ændret på af hensyn til at beskytte evt skødesløs brug, og da nogle af de mest anvente urter kan have en meget variabel koncentration.
Salven blev smurt på de stedder af kroppen hvor man har tynd hud, da de aktive stoffer næmmest kunne trænge ind i blodets kredsløb,
og muligvis fordi man kunne undgå nogle bivirkninger som der er ved oral indtagelse, som fks. kraftig kløe i svelg ved intagelse af natskygger, jeg har selv prøvet det nogle gange og det er ret belastende de første 10 timer af ens trip, men det går på et tidspunkt over.
Der findes nogle bøger om hekse og de fleste omhandler osse flyvesalver, fks. Heksens håndbog, den har et par oskrifter men de er ikke detaljerede. Heksens urtegård, omhanler en del om heksens urter.
og Hekse, den har mange flotte historier billedder og vidst osse et par opskrifter på flyve salver, derudover er det en flot bog som fortæller meget generalt om hekse. Sten laris bog forbyd hallucinogener forbyd naturen at gro, indeholder vidst osse et par opskrifter, men denne bog kan muligvis være svær at skaffe.
Bøgerne kan muligvis findes på bibloteket, eller prøv antikvariater ellers
http://www.antikvariat.netJeg vil anbefale dig at læse i disse bøger eller i andet matriale inden du eksperimentere med flyvesalver, eller læs min trip rapport om natskygger, og evt andres, ellers søg på nettet og spør, vh. Doeneg$$$