Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 10:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus C
Hejsa alle..

jeg er ny herinde :)

er der nogen har nogen erfaring eller kender til flyvesalve? altså det heksene smurte sig selv med på sabbat og fløj til bloksbjerg på kost..

jeg har selv haft stor interresse i heksekunst og herunder urternes magi..

findes der evt. opskrifter der er prøvet?

på forhånd tak :)

-Smj135

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
så vidt jeg har læst mig til, så er det nok sansynligt, at det har været en blanding af diverse stærke natskygger, hvilke giver delirium. Men nu er natskygger jo ikke ligefrem legetøj, da der ikke er langt fra rus til dødelig forgiftning, og man er aldrig sikker på koncentrationen, af alkaloider.

Titel:
In our memories

Læs lidt i Jørgen Lumbye's bog: Brug og misbrug - vi er alle på stoffer -ISBN 87-413-6348-5 på side 284, 699, 700 og 701.

Ellers søg lidt på google under hekse og flyvesalve.
( http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UT ... DcountryDK )

Det er noget heftigt shit, som eftersigende blev smurt på kosteskaftet, derfra billedet om heksene der fløj til Blockbjerg og holdt orgie med satan himself,.. de stoppede det vidst nok skaftet op i anus,... 2 fluer med et smæk,... :wink:

dEEP

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

skaftet rQg op i fissen for at det ska vaere helt rigtigt!

Titel:
In our memories

nej, det var faktisk i røven, men sikkert også andre steder,... der er slimhinder begge steder, og det vigtigeste var/er vel at giften blev/bliver op-taget.

Men hvor har du dit postulat fra, Sven,... Jeg har været til div. forlæsninger, hvor der er stor enighed om, at det røveren, der var indgangenbilletten til flyveturen :wink:

dEEP

Titel:
In our memories

Her er en ret god side, der bl.a. fortæller at man også smurte det under armhulene,.. men læs selv:
Citat:
Når vi sender heksen på bålet til Bloksbjerg, så mener vi faktisk Brocken i den østlige del af Hartzen i Tyskland. I Centraleuropa var man overbevist om, at hekse og troldkarle smurte sig i bagdelen eller under armene med en salve udvundet af kødet fra nyfødte børn og blandet med valmue, pigæble, skarntyde, natskygge og bulmeurt, for at kunne flyve på et kosteskaft.

Billede

Kilde: http://www.alternativinfo.dk/public/art ... dsomme.htm

dEEP

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Personligt har jeg læst at det også kom under fødderne! Derfra også ideén om at flyve ! Kender til flere opskrifter men ingen som er prøvet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Sindsygt at tænke på hvad folk gjorde mod kvinder (hekse) og mænd (troldmænd) bare fordi de var gennemsnits danskeren overlegen på det biologiske/spirituelle område..
Dumhed kalder jeg det.

-Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Citat:
skaftet rQg op i fissen for at det ska vaere helt rigtigt!

Citat:
nej, det var faktisk i røven, men sikkert også andre steder,...

Fed diskusion :lol:
Jeg tror nu det var i skeden, med mindre altså, at man var mand (så var der jo kun et alternativ!). Hvis man stopper det op i anus, absorberes hele flyvesalven, og det virker altså lige så godt, som hvis man æder det!
Derfor tror jeg det har været i skeden. Her er absorbtionen ikke nær så effektiv, så det bliver en mindre virkning. Det passer også godt sammen med, at salven også blev smurt under armene, i skridtet på tindingerne og under fødderne.

Natskygger er meget kraftige, taget oralt og virker i op til flere dage. Derfor var det mest hensigtsmæssigt at det kun virkede på drømmene, så heksen kunne skjule sit forehavende og leve "et normalt liv" om dagen.

Har ikke prøvet det -endnu, men kunne godt tænke mig at lave noget af datura eller bulmeurt.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vidste at heksemutter Fanny måtte finde den her tråd før eller siden :lol:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

dEEP

Har det fra en post her paa psy og saa fra en text fundet paa nettet. PrQver at finde den igen!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
Der findes umidlbart ikke mange opskrifter om flyvesalver, da de var meget individuelle (personlige opskrifter) og når en heks blev fanget ville de ikke fortælle om deres hemilighedder, da de var sammen sværget, der er dog nogle opskrifter som er tvunget ud af nogle unge hekse, (jeg har desvære ingen henvisninger til dem).

De opskrifter som findes er osse svære at bruge, da de kan været ændret på af hensyn til at beskytte evt skødesløs brug, og da nogle af de mest anvente urter kan have en meget variabel koncentration.

Salven blev smurt på de stedder af kroppen hvor man har tynd hud, da de aktive stoffer næmmest kunne trænge ind i blodets kredsløb,
og muligvis fordi man kunne undgå nogle bivirkninger som der er ved oral indtagelse, som fks. kraftig kløe i svelg ved intagelse af natskygger, jeg har selv prøvet det nogle gange og det er ret belastende de første 10 timer af ens trip, men det går på et tidspunkt over.

Der findes nogle bøger om hekse og de fleste omhandler osse flyvesalver, fks. Heksens håndbog, den har et par oskrifter men de er ikke detaljerede. Heksens urtegård, omhanler en del om heksens urter.
og Hekse, den har mange flotte historier billedder og vidst osse et par opskrifter på flyve salver, derudover er det en flot bog som fortæller meget generalt om hekse. Sten laris bog forbyd hallucinogener forbyd naturen at gro, indeholder vidst osse et par opskrifter, men denne bog kan muligvis være svær at skaffe.
Bøgerne kan muligvis findes på bibloteket, eller prøv antikvariater ellers http://www.antikvariat.net

Jeg vil anbefale dig at læse i disse bøger eller i andet matriale inden du eksperimentere med flyvesalver, eller læs min trip rapport om natskygger, og evt andres, ellers søg på nettet og spør, vh. Doeneg$$$

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan også anbefale Heksens Urtegård! Spændende anekdoter og baggrundsviden.

Mvh
Ash

Titel:
Junior medlem

tak for den spændende info!

jeg har selv læst heksens håndbog (de sidste sider) som omhandler flyvesalver bla. den med pigæblefrø der koges ind og blandes i fedt og smøres på tynde hudområder.

er effekten ligesom oral intagelse? mildere med færre bivirkninger eller..?

-Smj135

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

mildere i det *som fanny ogsaa siger) meningen kun er at det skal paavirke dine drQmme

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Under påvirkning af natskygger er der ikke rigtig nogen psykisk forskæl forskel på drømme og virkelighed, det opleves ret ens, forskællen er at når man fysisk går rundt bliver man påvirket af hvad der sker rundt om en, men sover man fysisk er alting psykisk ligser virkeligt som at gå rundt.
Fks. placering ligger i en skurvogn med lukket dør, helt alene og der er ingen dyr, og jeg har intaget bulmeurt+pigæble+alrunerod ca. 14 timer forinden det er formiddag og jeg ligger i sengen og hviler. Jeg oplever at ligge med en kat på maven den spinder knore og opføre sig som en kælen kat nu gør jeg vågner op og katten forsvinder uden jeg ser hvorhen. katten havde ikke været der men det havde den dagen før, så derfor var den nem for min underbevidsthed at opleve i drømmende og vågen tilstand,
vh. doeneg

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke erfaren på dette område, så jeg vil lige spørge om:

Den oplevelse doeneg beskriver, virker den skræmmende eller mystisk på folk eller hva?
Folk siger jo at natskygger er noget lort så jeg forstår det ikke rigtigt hvis det nu var en smuk kvinde f.eks. der ligger ved siden af dig og at du så også ser hende når du vågner.
Kunne være kritiken er pga. hvis det nu havde været en kæmpe slange eller edderkop der tager plads i drømmen... :shock: :twisted:

Titel:
Junior medlem

doeneg -> hvordan indtog du de nævnte natskygger?

lyder ret uhyggeligt med at svinge mellem drømme og virkelighed..og ikke at kunne kende forskel

er natskygger blevet brugt til at åbne muligheden for lucide drømme? man kan vel forstille sig at det ville være lidt specielt, at man ville kunne ligge i sin seng og drømme somom man virkelig var vågen..hvis i forstår?

jaeh..man skal sku ha respekt for giftige natskygger af den art! :S

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis DMT påvirker vores drømme. Kan det så være at DMT'en og natskyggerne arbejder sammen om at give folk de voldsomste "drømme i vågen tilstand"? Bare et lille underspørgsmål som ikke skal få diskutionen af sporet :)
Kan jo være derfor at nogle går totalt psykotisk pga. den uvirkelige virkelighed :?

Titel:
Dedikeret medlem

1) læs min trip raport natskygger/blandet, det vil besvare mange spørgsmål, og skabe grundlag for nye.

2) jeg spiste dem og tyggede.

3) det man ser/oplever sætter fantasien ingen gang grænser for for man er meget påvirkelig, det giver ikke en rus med et trip, men person spaltninger og en kraftig virkeligheds fornemmelse, læs min trip raport og forstå... vh doeneg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]